Czym jest Mitsubishi FTO? Jest to sportowe, przednionapędowe coupe segmentu G, produkowane w latach 1994-2001. W 1994 i 1995 otrzymał tytuł Car Of The Year. Samo FTO jest skrótem od Fresh Touring Origination. Sama stylistyka samochodu jest bardzo charakterystyczna i przypomina modele Maserati z tamtego okresu i Toyotę Suprę mk4. Sfotografowany przeze mnie egzemplarz wygląda bardzo podobnie do wymienionego wyżej Japończyka, ze względu na bodykit, który został na nim zamontowany. Długość samochodu wynosi niecałe 4,4m, a jego wysokość – równe 1,3m. Prześwit samochodu jest większy niż współczesnych kompaktów (nie mówiąc już o samochodach sportowych) i wynosi 15cm.
Wszystkie silniki są benzynowe, a najsłabsza jest pojemności 1.8 oraz mocy 126KM. Połączenie z przekładnią manualną i niską masą własną (1100kg) pozwala na osiągnięcie setki w 9,5s oraz jazdę maksymalnie z szybkością 200km/h. Do wyboru były również 3 wersje silnika 2.0 V6 o mocy 170KM (0-100km/h w 7,6s; vmax – 220km/h), 180KM (0-100km/h w 7,2s; vmax – 230km/h) oraz 200KM (0-100km/h w 7s; vmax – 230km/h). Był tu również dostępny silnik 3.0 V6 o mocy 225KM. Jest to bardzo rzadko występujący silnik i nie w każdym zestawieniu figuruje jako faktycznie oryginalny, a osiągów nigdzie nie znalazłem. Warto wspomnieć, że taka konfiguracja podnosi masę własną samochodu aż do 1670kg.
Usterki? Ciężko stwierdzić ze względu na fakt, że spotkanie tego samochodu jest bardzo trudne. Egzemplarz ze zdjęć stoi nieruszany od ponad roku. Nie wiem, czym to jest spowodowane. Mogła to też być usterka, ponieważ na fotelu pasażera leżą dwie uszczelki spod głowicy (albo pod głowicę; mogą być fabrycznie nowe). Obie są do głowic trzycylindrowych, więc na pewno pod maską pracuje silnik V6.
Rzadkość modelu wynika z ilości wyprodukowanych sztuk. W 1994 – 20074, 1995 – 9741, 1996 – 2928, 1997 – 1960, 1998 – 1033, 1999 – 616, a w 2000 zaledwie 160 sztuk.
Konkurenci: