Niektóre modele marki BMW zostały przebudowane przez firmę Alpina, która zmienia wygląd i parametry tych modeli, za które się zabiera. Tak, na przykład, powstała ta Alpina B7 E65 zbudowana na przedliftowym BMW serii 7 E65, czyli na krótkiej wersji limuzyny od Chrisa Bangle’a. Pod maską znajdziemy silnik N62B44, czyli benzynowe 4.4 V8. Seryjnie ten silnik generuje 333KM i 450Nm, co już jest bardzo dobrymi parametrami i katapultowało te 1870kg do 100km/h w 6,3s. Najlepsza zabawa zaczyna się dopiero w Alpinie. Tutaj to samo V8 ma 500KM i 700Nm oraz rozpędza Alpinę B7 od 0 do 100km/h w 4,9s. Osiągnięto to poprzez zmianę wału korbowego, tłoków i dołożenie mechanicznej sprężarki.
Alpinę od BMW można łatwo odróżnić patrząc na charakterystyczne, duże, szprychowe felgi, lotkę tylnej klapy, dokładkę przedniego zderzaka i linie wzdłuż całego boku samochodu. Trudno oszacować wartość takiej Alpiny, ale znalazłem oferty od 80 tys. zł do prawie 130 tys. zł. Alpina B7 oryginalnie była BMW 745i, ale po tuningu firmy z Buchloe jest mocniejsza i szybsza nawet od topowej odmiany 760Li. Oczywiście taka wersja musiała zostać zbudowana na najbogatszej wersji wyposażenia i tak na początku XXI wieku (produkowana w latach 2004-2008) można było w niej znaleźć między innymi: adaptacyjne oświetlenie, asystent martwego punktu, czujnik deszczu, czujnik światła, kamera cofania, nawigacja, odtwarzacz CD, pełną skórę, podgrzewane fotele, reflektory ksenonowe, sportowe fotele, szyberdach, światła LED, tempomat, wielofunkcyjną kierownicę i zestaw głośnomówiący, a to tylko ułamek całego wyposażenia.
Zdaję sobie sprawę z tego, że moje zdjęcia jakością i kadrem nie powalają, ale robiłem je w biegu. Za to tutaj jest całkiem sporo podobnej wersji sprowadzonej z Japonii. Podobnej, a nie identycznej, ponieważ ta z Giełdy Klasyków jest wersją po faceliftingu. Do tego małe sprostowanie: gieldaklasykow.pl z reguły zawyża ceny.
Na pierwsze wrażenie może się wydawać, że Alpina B7 E65/E66 nie ma konkurentów. Otóż nic bardziej mylnego. Mogą z nią konkurować na przykład:
- Audi S8 D3 (5.2 V10 450KM, 540Nm, 0-100km/h 5,1s)
- Mercedes S55 AMG W220 (5.4 V8 500KM, 700Nm, 0-100km/h 4,8s)